Thursday 11 October 2012

STRATEGI BERKESAN KUASAI BAHASA INGGERIS



"Ketahui Cara Bagaimana Anda Boleh Menguasai Bahasa Inggeris dengan menggunakan 3 Strategi yang dijamin Paling Berkesan!!!”

*** Kini anda mampu menguasai Bahasa Inggeris dengan baik tanpa perlu menghabiskan wang ringgit menghadiri kursus-kursus serta membeli perisian-perisian yang mahal-mahal! ***
"Ianya sangat membantu."
Tidak dapat dinafikan penggunaan Bahasa Inggeris pada masa kini sangat penting dan menjadi satu kelebihan bagi mereka yang mengusainya. Terutamanya untuk melanjutkan pelajaran dan dalam bidang pekerjaan.

Bagi saya ebook yang diolah dengan mode santai ini dapat memperbaiki dan meningkatkan keyakinan dalam menguasai bahasa antarabangsa ini. Dengan kaedah dan pendekatan yang kreatif yang telah digunakan oleh penulis sendiri telah membuktikan bahawa ianya efektif dan berkesan.

Saya mengucapkan tahniah diatas penghasilan ebook ini. Ianya sangat membantu.


Maizul
http://www.maizul.com

Mungkin anda berada dalam situasi ini.
Anda sering dimarahi oleh guru dan ibubapa anda dan ditertawakan oleh rakan anda kerana setiap kali ujian Bahasa Inggeris, andalah orang yang mendapat markah paling rendah. Sebahagian rakan yang lain pula melihat anda dengan muka yang penuh kasihan.
Anak anda selalu mendapat markah corot dalam matapelajaran bahasa Inggeris.
Anda berasa tercabar dengan rakan anda yang suatu ketika dahulu tahap penguasaan Bahasa Inggerisnya lebih kurang anda sahaja tetapi kini sudah boleh berkomunikasi dengan baik dan sering mendapat perhatian guru-guru, pensyarah-pensyarah, rakan-rakan.
Anda berasa rendah diri kerana rakan-rakan anda, orang-orang di sekeliling anda hampir kesemuanya sudah mahir berbahasa Inggeris sedangkan anda masih berada ditakuk yang lama.
Anda berada di tahun akhir pengajian di universiti. Anda sering gelisah kerana tahap penguasaan bahasa Inggeris anda masih rendah sedangkan hampir kesemua majikan-majikan inginkan pekerjanya mahir berbahasa Inggeris. Kalau boleh anda tidak mahu mendapat status penganggur.
Usaha-usaha anda untuk mendapat pekerjaan yang baik terbantut dek kerana pertuturan anda dalam bahasa Inggeris ketika ditemuduga amat mengecewakan.
Anda sudah belajar Bahasa Inggeris bertahun-tahun. Anda boleh membaca bahan-bahan Bahasa Inggeris, tapi bila disuruh bercakap anda jadi gemuruh, rasa macam orang bodoh, malu dan segan.
Anda ingin belajar dan menguasai Bahasa Inggeris tetapi tidak mempunyai buku rujukan yang tepatdan bersesuaian. Yuran yang dikenakan untuk kursus Bahasa Inggeris juga terlalu mahal.


Kini masalah yang anda hadapi ini bakal berakhir...
___________________________________________________________________________

Dari papan kekunci: Abdul Hafiz bin Lidin @ Khlidin
Tarikh    : 12 Oktober 2009
Kepada : Yang lemah berbahasa Inggeris,


Assalamualaikum & Salam Hormat,

    Kelemahan penguasaan Bahasa Inggeris di kalangan para pelajar dan graduan tidak habis-habis diperkatakan di media-media massa mahupun media cetak hingga ke hari ini. Ibu bapa pening, guru-guru bahasa Inggeris pening, pengetua-pengetua pening, Menteri Pelajaran pening, Menteri Pengajian Tinggi pening, majikan pening dengan tahap penguasaan Bahasa Inggeris yang masih lemah dikalangan pelajar-pelajar dan graduan-graduan terutamanya yang berbangsa Melayu.

    Dato' Rafeah Salim, Bekas Naib Canselor Universiti Malaya dalam satu temubual oleh International Herald Tribune dipetik sebagai berkata, "The cause of the underemployment I'll give you one reason for it: English. The only industry that's really using Bahasa is the government service." ("Punca pengangguran saya berikan satu sebab iaitu Bahasa Inggeris. Industri yang menggunakan Bahasa Melayu hanyalah perkhidmatan kerajaan.")
    Alangkah ruginya setelah bertahun-tahun menghabiskan wang ringgit, masa dan tenaga menuntut ilmu di menara gading, tidak mampu memperoleh pekerjaan yang baik selepas tamat pengajian hanya kerana masalah bahasa. Apa sebenarnya yang berlaku? Susah sangatkah belajar Bahasa Inggeris? Siapa yang seharusnya dipersalahkan? Adakah guru-guru bahasa Inggeris? Kementerian Pelajaran Malaysia? Atau pelajar itu sendiri??

Kawan-kawan,

    Hari ini jika anda merasakan yang diri anda masih lemah berbahasa Inggeris, tidak mengapa. Jangan rasa malu atau rendah diri. Saya amat memahami anda kerana saya pernah berada dalam situasi anda suatu ketika dahulu. Saya tidak dilahirkan sebagai seorang yang genius.

    Saya pernah gagal dalam peperiksaan bahasa Inggeris selama dua kali berturut-turut dan mendapat tempat yang terakhir di dalam kelas! Saya juga tidak belajar di sekolah aliran Inggeris, bukan juga berdarah kacukan Melayu-Inggeris, mahupun berjiran dengan Sir Alex Ferguson! Pendek kata saya kurang pendedahan dengan bahasa Inggeris. Biarpun begitu saya masih boleh menguasai Bahasa Inggeris dengan baik. Saya juga pernah bekerja di syarikat GLC gergasi tanah air yang mana saya dikehendaki berkomunikasi dalam bahasa Inggeris setiap hari dengan pelanggan!

Bagaimana saya melakukannya? Semuanya saya bongkarkan dalam buku ini.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 comments:

  1. Maklumat yang baik untuk pelajar.

    ReplyDelete
  2. Terima Kasih Kerana sudi kongsikan maklumat ini.

    ReplyDelete
  3. saya sudah membeli ebook ini..dan ternyata ebook ini sangat membantu saya mudah difahami dan senang dibaca dimana sahaja..

    ReplyDelete